fredag den 7. december 2012

Stoplys muffins




Rester! Jeg hader spild, og ikke mindst madspild. Selvom vi har høns i haven, så prøver jeg så vidt muligt at bruge alle de rester jeg har fra madlavningen.

Da jeg havde lavet regnbuenøddekuglerne, stod jeg med rigtig meget drys tilbage. Derfor fandt jeg på nedenstående opskrift, hvor jeg fik brugt al den resterende drys, pånær den lilla, som altså røg ud til hønsene - man kunne selvfølgelig godt have brugt den til en lilla muffinvariant.

Opskriften giver 12 stk. søde muffins, og er lynhurtige at lave.

Desværre trak den røde farve ikke så meget igennem som håbet, men jeg har alligevel kaldt dem stoplys muffins, da jeg synes, at det er lidt sjovere nu når jeg muligheden med de farver, og da min datter går op i at man skal holde for rødt, vente når det bliver gult og SÅ må køre når det bliver grønt - i en alder af 3 år (de kan lige så godt lære det, hehe)



 


12 stk.


Ingredienser:
3 æg
3 spsk. sukrin
2 tsk. vaniljepulver
150 gr. smør
6 tsk. HUSK frøskaller
3 x 1½ dl. kokosmel af rest fra regnbuenøddekugler (rød, gul og grøn)
Evt. 50 gr. finthakket blandet nødder

Fremgangsmåde:
Tænd ovnen på 200 grader.
Smelt smørret og lad det køle af. Pisk æg og sukrin sammen. Tilsæt det afkølede smør til æggemassen.
Tilsæt vaniljepulveret og HUSK.
Del blandingen i 3 skåle.
Tilføj hhv. den røde, gule og grønne kokosmel i hver skål og rør godt rundt.
Fordel ¾ af dejen i muffins formene og bag dem i 15-18 minutter.

 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar