søndag den 18. november 2012

60 minutter


60 minutter - så kort tid tog det mig at lave 2 varme retter: 2 måltider aftensmad til i dag og i morgen, samt en stor portion middagsmad til de næste 3 arbejdsdage. Det blev til pasta med kødsovs og kalkunbryst med spidskål, som skal stå på menuen.

Det er skønt at være på forkant, og dét prøver jeg så vidt muligt at efterstræbe hver søndag, hvor jeg handler ind og laver mad. Jeg undgår derved at ty til dårlige måltider med sukker – ting der kan friste i hverdagen, f.eks. når man bliver tilbudt kage på arbejdet.


(Billede: Ingredienserne til pasta med kødsovs)

Jeg mangler så bare at have morgenmaden på plads, og det lille mellemmåltid ved 9.30-tiden på arbejdet; men det er en mindre del… Jeg har noget stegt hvidkål med hakket kød liggende klar i køleskabet til min morgenmad, ellers kan der hurtigt laves tunsalat eller nøddebrød, hvor jeg kan supplere med røget laks og grønsager.

Husk at planlægning er altafgørende, når man gerne vil spise sundere og tabe sig.

Jeg glæder mig ikke til vejedag tirsdag, da jeg har grov-ædt af lakridschokoladerne i lørdags. Det er jo ikke ligefrem meningen, at man skal spise særlig mange af dem, selvom de er sukkerfrie. De ”sætter sig” også på sidebenene…




Ingen kommentarer:

Send en kommentar